4 Mayıs 2016 Çarşamba

Kadınsız Erkekler Kitap Yorumu

Gönderen Unknown zaman: 14:39:00
Kitap adı: Kadınsız Erkekler
Yazar: Haruki Murakami
Yayın: Doğan Kitap
Sayfa: 217
Puanım: 5/5








  BİR KADINI YİTİRMEK, TÜM KADINLARI YİTİRMEK DEMEK.


  Bir gün sen de kadınsız erkeklerden olacaksın. O gün en ufak bir uyarı, küçücük bir ipucu vermeden; önsezi olarak hissettirmeden ya da içine doğmadan; kapını çalmadan, hiç beklemediğin bir anda seni bulacak. Bir köşeyi döndüğünde, aslında çoktan oraya varmış olduğunu anlayacaksın. Geriye dönmek mümkün olmayacak. O köşeyi bir kez dönünce, orası artık senin için mümkün olan tek dünya olacak. O dünyada sen kadınsız erkeklerden biri olarak anılacaksın. Hep bu soğuk çoğul eki ile...


  Merhaba arkadaşlar yine yeni yeniden bir kitapla daha... :) Bu kitabı ve yazarı uzun zamandır merak ediyordum, hem tüm merakımı giderdim hemde yazarı ve kitabı çook sevdim. :) 
Kitabımız 7 tane hikayeden oluşuyor ve bu yüzden de size bir olay örgüsünden bahsedemeyeceğim onun için direkt sizinle kitap hakkındaki düşüncelerimi paylaşmak istiyorum...  
  Kadınsız erkekler kitaptaki bir hikayenin adı aynı zamanda da kitaptaki tüm hikayelerin ana teması. Kitaptaki hikayeler klişe konular kesinlikle değildi. Ben okurken her bir konuya kendimi baya bir kaptırmış buldum hatta öyle ki karakterlerin her birinin yerine kendimi koymadan da yapamadım. Normalde karakterlerin yerine kendimi koyan birisi değilim ama bu hikayeleri okurken elimde olmadı bu durum.
Öncelikle yazar bize hikayelerinde bir çok açıyla olayları görmemizi sağlıyor. Farklı farklı sebepler önümüze koyuyor ve ben hiç o açıdan olaylara bakmadığımı fark ettim bence bu çok güzel bir şey sonuçta kendi hayatımızdaki olayları da bu şekilde farklı farklı yorumlama kazanabiliyoruz ve görüş açımız artıyor ben bu sebeple de  çok sevdim kitabı. Yazar duygu betimlemelerini de çok güzel yapmış. Karakterlerinin resmen beyninin, kalbinin içine sokuyor okuyucularını ve bu da karakterlere daha da çok bağlanmamızı, anlamamızı sağlıyordu.  Çok ince ve narin bir şekilde tamda tadında bize yansıtıyor tüm düşünce ve duyguları. Bunlar okumaktan en çok keyif aldığım şeyler oldu. 
  Hikayelerde aldatma söz konusu ama bu aldatmalar alışılmışın dışında erkeklerin kadınlara değilde kadınların erkeklere yaptıkları ve erkeklerin bu ihaneti kabullenip unutma süreçlerini anlatan konuları kapsıyor. Bize erkeklerin ihaneti nasıl içine sindirdikleri yada sindirmek için neler yaptıkları bu durumları nasıl atlattıkları anlatılıyor ve biz kızlar bu durumları erkeklerin gözünden de görmüş oluyoruz. 
  Farkettim ki kesinlikle erkeklerin ve kadınların hissettikleri aynı olamıyor. Biz daha duygularımızla yaklaşabiliyoruz ama erkekler daha mantıkçı davranıyor. Aynı zamanda kitapta belli başlı verilmeye çalışılan bir mesajda yoktu yazarın kısa kısa hikayelerini paylaştığı bir kitap olmuş. 
Umarım en yakın zamanda sizlerde okur ve düşüncelerinizi benimle de paylaşırsınız. Faydalı bir yorum olmasını diliyorum. Hepiniz kendinize çok çok iyi bakın ve bol okumalı günler geçirin. :)
Kitaptan küçük alıntılarla buradan ayrılıyorummmm... :)

  ''Ne kadar şiddetli bir acıya sebep olursa olsun, ben bunları bilmek zorundayım. Çünkü insan ancak bilgiyle güçlenir.'' 


  ''Bir gün onu yitirebileceğimi hissediyordum. Bunu hayal etmek, sadece hayali bile yüreğimi burkuyordu.'' 


  ''Bir kişiyi tam anlamaktan söz ediyorsunuz, bu gerçekten mümkün mü ki, o kişiye büyük bir sevgi duysak bile.''


  ''Bir ağacın büyüyüp güçlenmesi için zor bir kış geçirmesinin gerekli olması gibi. Hep ılık ve durgun bir iklim olursa, büyüme halkası da oluşmaz, değil mi ?''


  ''Dün

 Yarından iki önceki gün,
 İki gün öncesinin yarınıdır.''

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Frambuaz Tadında Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review