27 Nisan 2016 Çarşamba

Kül Kitap Yorumu

Gönderen Unknown zaman: 09:42:00
Kitap adı: Kül
Yazar: Shanı Petrof & Darcı Manley
Yayın: Novella Dinamik Yayınları
Sayfa: 459
Paunım: 1/5







 
  Kader önceden belirlendi. Yönetim tarafından sıkıca kontrol ediliyor. Değiştirilemez.
Madden Summer bir Mor olarak doğdu. Sistemin en yüksek halkası. Kaderi Yediler Bakanı olmak. 
  Dax halkanın alt tabanı olan Kül, bir Renksiz.
Kaderinde gerçekleştirmesi gereken hiçbir şey yok. Buna rağmen hayatından vazgeçmiş değil. Statüsünün onu tanımlamasına izin vermeyecek.
  Dax ve Madden'in yolları, özgürlüklerini kazanmak için verecekleri mücadelede hiç beklemedikleri bir şekilde birleşecek.
Peki, kaderleri için savaşmaya gerçekten hazırlar mı?

  Merhaba arkadaşlar yine bir kitap yorumuyla daha huzurunuzdayım, her zamanki gibi öncelikle size konusuyla ilgili giriş yapıp sonrasında da kendi değerlendirmemi yapacağım. :) 
Öncelikle kitabımızın türü distopya hemde kast distopyası. Kurdukları dünyada insanlar doğar doğmaz bir teste tutuluyorlar kaderlerine göre renkleri belirleniyor. En üstten aşağıya doğru renkler şu şekilde; Mor, Kırmızı, Yeşil, Sarı, Kahve, Barut, Kül olmak üzere sıralanıyor. Her halkadaki insanın kendine ait bir kaderi ve yapması gereken bir işi var ve bunların dışına asla çıkamıyor ayrıca kollarındaki takip cihazlarıyla da sürekli izleniyorlar çok katı bir sistemleri var. Kitapta böyle bir dünya oluşturulmuş ve bunların sebebi de geçmişte yaşadıkları bir olay. Gelelim şimdi spoiler vermeden karakter ve olaylara... 
  İki ana karakterden oluşuyor kitap ve iki karakterinde ağzından okuyoruz biz olayları. Dax adlı karakterimiz Renksiz doğmuş ve ailesini bu durumdan dolayı Sarıya düşürmüş. Abileri Mor olmasına rağmen Dax'i çok seviyorlar sadece annesi biraz Dax'i suçluyor kaderlerinden dolayı. Abileri de bu kader sisteminin karşısında ve tüm halkın kaderlerinin özgür olması için ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlar. Dax çok dobra bir kız her zaman gerçeklerden ve haklılıklardan yana ve kaderini de yeniden çizmek için hala bir umut olduğunu düşünüyor. Abisinin bir yarışta kaderini tamamlayamamasıyla da bütün olaylar başlıyor ve tahmin yürütemeyeceğimiz şekilde olaylar ardı ardına  sıralanıyor. 
  Madden'e gelirsek tamamen bir Mor. Kaderine çok bağlı yasalara tamamen uyan bir kız ayrıca geleceğin Yediler Bakanı. Dax ve Madden o kadar çok zıtlar ki birbirlerine ama bu iki zıt karakterin bir şekilde yolları kesişiyor. Sanırım spoiler vermeden olaylar ancak buraya kadar anlatılabilir daha fazlası sonunu söylemek kadar yanlış olur. Şimdiye kadar sizinle nesnel bir biçimde konusunu paylaştım ama şimdiden sonrası artık biraz öznel olacak. :)

  Kitabı bitirdiğime o kadar çok mutlu oldum o kadar çok mutlu oldum ki size anlatamam. Kitap günlerce elimde resmen süründü kitabı okumak gerçektende benim için bir işkenceden farksızdı. Hayatımda hiç bu kadar sevmediğim bir kitabı olmamıştı. Karakterlere bir türlü ısınamadım hiç bir karakteri sevemedim. Yaşları 17 olmasına rağmen beni küçük olmaları rahatsız etmedi ama ben bir türlü kitaba da, olay örgüsünede, karakterlere de alışamadım. Eğer kitabı yarım bırakma gibi bir huyum olmuş olsaydı kesinlikle bu kitabı yarıda bırakırdım. 
 Kitap ciltli bir kitaptı. İç kapağı sarıydı bunun sebebi Dax'in ailesinin sarı olması diye düşünüyorum... Kapak gayet güzeldi hoşuma da gitti. 
Ama kitabı çoğu zaman sadece okumak için okudum eğer kitap okumayı fazla sevmeyen birisi olsaydım ve bu kitap elime denk gelseydi kesinlikle tüm kitaplara karşı bir önyargı oluştururdu bende. Kitaba 1 puan verdim oda verilen emekten dolayı. Kesinlikle bunlar benim kendi görüşlerim kitap hakkında da fazla konuşulacak bir şeyin olduğunu zannetmiyorum. Başta dil bakımından olmak üzere çok zayıf bir kitaptı okurken resmen yoruldum, karnıma artık ağrılar girdi. 
  Neyse arkadaşlar beğenen arkadaşlara saygı gösteriyorum bu kitabı benim gibi beğenmeyip okuyanlar içinde sabırlarından dolayı takdir ediyorum yarım bırakanlar varsa da hiç merak etmesinler hiç bir şey kaçırmadılar. Kitabın 100. sayfasına kadar sabrımı çok zorladım sonrasındaysa olaylar gelişmeye başlayınca kendimi olaylara karşı merak etmeye zorladım...  Ayrıca Kader serisinin de ilk kitabı, bir sonraki kitapta Morötesi buda bilginize.
Benden bu kitap hakkında söyleyeceklerim bu kadar. Umarım hayatımızda hep iyi kitaplarla, bize bir şeyler katabilecek kitaplarla vakit geçiririz yoksa çooook zor!
Kitaptan bir kaç alıntıyla da bitirmek istiyorum hepinize iyi okumalı günler diyorum... :)))

  ''İnsanlar bazı zaman kaderlerinin efendisidir.''

  ''Heyecanlanmak demek, uzun vadede daha büyük hayal kırıklığına uğramak demekti.''

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Frambuaz Tadında Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review