8 Temmuz 2016 Cuma

İkİ Hayat Arasında Kitap Yorumu

Gönderen Unknown zaman: 04:06:00
Kitap Adı: İki Hayat Arasında
Yazar: Jessıca Shırvıngton
Yayın: Yabancı Yayınları
Sayfa: 318
Puanım: 3/5







  Mükemmel hayat mı?
Yoksa mükemmel aşk mı?
Sen seç. Sabine herkes gibi değildi. Kendini bildi bileli, iki hayatı vardı. Her yirmi dört saate bir Değişim geçiriyor ve her günü iki kere yaşıyordu. Mükemmel Hayat. Wellesley'de, Sabine istediği her şeye sahipti: cazibeli arkadaşlar, şık kıyafetler, başarılı bir okul yaşamı, herkesin birlikte olmak istediği bir sevgili ve göz kamaştırıcı bir gelecek... Mükemmel Aşk.

Roxbury'de Sabine'in bambaşka bir hayatı vardı: maddi zorluklar çeken bir aile, serseri arkadaşlar ve sırrı ortaya çıktığında başına gelen korkunç olaylar… Ama sonra Ethan'la tanıştı. Yakışıklı ve ilgi çekiciydi; üstelik Sabine, daha önce hiç kimse için böyle şeyler hissetmemişti.

Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde, amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı. Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?




  Merhaba arkadaşlar. :) Kitabı bir kaç gün önce bitirip, yorumunu da fazla geciktirmediğim için çok mutluyum... :) Önce size biraz konusundan bahsedeyim.
  Sabine, 18 yaşında ve bu yaşına kadar hep iki hayat yaşayan bir kız. Hayatı 24 saatte bir değişiyor ve bunu kimseye anlatamıyor. 
Wellesley'de gayet güzel bir hayatı varken bu durum Roxbury'de ki hayatı için geçerli olmuyor. 
  Bir gün Roxbury'de ki hayatında kolunu kırmasıyla tüm hayatı değişiyor. Hemde öyle bir değişiyor ki duyguları, düzeni, alt üst oluyor. 
Wellesley'de Dex adında yakışıklı, sporcu, her kızın isteyebileceği özelliklere sahip bir sevgilisi ve durumu iyi bir ailesi var. Roxbury'de ise eczacı anne babanın orta halli ailenin kızı, ve bir de aşık olduğu Ethan. 
  Sabine bu iki hayatından birine karar vermesi gerektiğini düşünüyor. 
Bir gün kolunu kırmasıyla, kırığın diğer hayatına geçmediğini görüyor. Bu sırada fark ediyor ki artık kurallar değişmiş. Sonrasında kendi sınırlarını zorlamaya, deneyler yapmaya başlıyor. Bu yaptığı deneyler sonucu, başına büyük bir iş açacak şekilde başı belaya giriyor.
İki hayatında da kendisi gibi olamıyor. Hayatlarına adapte olmaya çalışırken rol yapmaya, o hayatına uymaya çalışıyor.
  Kitapta iki hayatını görüyoruz, yaşadığı ikilemleri, vermek istediği kararlardaki yaşadığı kararsızlık anlarını ve her şeyi Sabine ile beraber bizde yaşıyoruz. Ve bize de düşündürüyor biz o durumda olsak hangi hayatımızda karar kılardık diye...
Kitabımızın konusu bu şekilde ilerliyor... Umarım konusu hakkında yardımcı olabilmişimdir. :) 


   Ben kitabı hem sevdim hem sevemedim aslında. Sanırım baya büyük beklentilerle başladığım için bu şekilde düşünüyorum. Konusu bakımından kitabı beğendim çünkü farklı bir konu vardı. Ama karakterleri aynı şekilde beğendiğim söylenemez. Sanırım konuya daha çok önem verilmiş ve karakterler biraz havada kalmış gibi hissettirdi kitap bana. 
Sabine 18 yaşındaydı iki hayatı vardı. Ama duyguları çok güzel anlatılamamıştı. Hissettiklerini hissettiremiyordu. İki hayatı arasında sıkışmış bir kız beklerdim açıkçası. 
  Aşık olduğu Ethan ise bence aşık olunabilecek mükemmel bir karakter değildi. Sabine için fedakarlıklar yaptığını görmüyordum. Kendine has bir karakter değildi. Biraz romanın içinde soyut kalmışlardı sanki. Ethan'dan biraz daha kahramanca şeyler beklerdim. 
Sabine'nin diğer hayatından olan sevgilisi Dex'i daha çok sevdim, çünkü o kendisini biraz daha iyi hissettirebiliyordu. Daha bir elle tutulur geldi bana, diğerleri gibi soyut değildi benim için. Duygularını daha iyi anlayabildim Dex'in.
İki hayatı olduğu için galiba biraz hayatlar eksik eksik kalmıştı, olaylar tam tamamlanamıyordu. Eksiklik çok fazla hissediliyordu. Beni çok etkileyen, bana bir şeyler katan bir kitap olmadı. Meraklıydım, aldım okudum merakımı giderdim sadece. Günlerce elimde süründü, biraz sıkıcıydı, akıp gitmiyordu kitap... 
  Kitabın kapağına gelirsek, güzel bir kapak olmuş, dikkat çekebiliyor. Biliyorum kitabı beğenenler epeyce çok ama renkler ve zevkler tartışılmaz diye düşünüyorum. 
Benim kitap hakkındaki düşüncelerim bu kadardı. Keyifli okumalar diliyorum hepinize. Görüşmek üzere... :)
  
  ''Hayat başka planlar yapmakla meşgulken başına gelenlerdir.''
  
 ''Herkesle aynı olmayacaksın ama zaten kimin herkesle aynı hayatı var ki?''

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Frambuaz Tadında Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review