25 Temmuz 2016 Pazartesi

Senli Kitap Yorumu

Gönderen Unknown zaman: 12:50:00


Arka Kapak
  
  Bu defter, beraber yaşadığımız her şeyin anısına övgüyle yazılmış, hatırlanmaya değer her şeyi içeriyor. 

  Hayır, bu bir günlük değil, bu senli bir anılar geçidi olavak.

Senin ve benim...
Karan ve Bahar'ın...

  Sevgin içimde büyüyen bir çığı anımsatsa da, o çığın üstüme devrilip sonumu getireceğini adım gibi bilsem de yine de yanında olduğum için, varlığını hissedebildiğim için hep binlerce kez şükrettim.

  Seni sevmek daha değerliydi, kendimden daha çok...

Kitap Konusu

  Merhaba arkadaşlar. :) Bugün yeni temamla kitap yorumlayacağım. Yeni bir arka plana geçmeyi epeyce düşünüyordum ama nasıl bir şey istediğimi tam bilemiyordum. Sonunda bir karara vardım ve bu sayede iki hafta önce okuyup bitirdiğim kitabımı yorumlayabileceğim... :) Bu ön bilgiyi de sizinle paylaştığıma göre kitabın konusuna gönül rahatlığıyla geçebilirim.
  Kitap, Bahar ve Karan adında iki ana karakterin anılarından oluşuyor. Bahar üniversite öğrencisi ve Karan'a aşık hemde deliler gibi aşık. İlişkileri çoğu durumdan dolayı imkansız ve bir çıkmazda. Karan'ın kendi içinde bitiremediği sorunları, bitiremediği bir aşkı var ve Bahar'ı sadece canı istediği zamanlarda yanında tutuyor.   Bahar ise Karan için herkesi karşısına almaya hazır durumda. Karan her istediğinde yanına koşuyor, kendisinden ödünler veriyor ve bunları yaparken bir nebze bile olsa üzüntü yaşamıyor, çünkü saplantı denilecek kadar çok fazla seviyor. İlişki bu şekilde sadece bir tarafın verdiği emekle sürüp giderken, kitabın sonunda her şey allak bullak oluyor ve her şeyi başka yöne çekebiliyorsunuz. Yazar gerçektende tahmin edilemez bir son yazmış, okuyucuyu duygudan duyguya sokmuş, sonunda da o asıl vuruşu yapmış. O yüzden ağzımdan bir şey kaçırmamak için kitabın konusundan çok fazla bahsedemiyorum ve ayrıca bir olay örgüsü de olmadığı için bahsedebileceğim çok bir şey yok bu konuda. 

Kitap Yorumum

  Kitabı çok fazla beğendim. Harika bir kitap olmuş bu yüzden Merve Akıncı'nın kalemine ve yüreğine sağlık. 
Bahar ve Karan bizden biriydi, okul arkadaşımız, komşumuz, sokakta hiç tanımadığımız birileri gibiydiler. Kitap 147 sayfaydı ve bir oturuşta nasıl olduğunu bile anlamadan kitabı bitirmiş buldum kendimi. 
  Bahar'ın aşkı saplantılıydı ama hiç yadırgamadım bu durumu hatta üstüne üstlük saygı duydum. Ama bu kadar aşk her zaman insanı çok fazla yaralar. Her şeyin fazlası zarar olduğu gibi aşkında fazlası çok zarar. Bahar'ın içinde bulunduğu o karışık ilişkisi, hemde bu ilişkiden daha fazla üzülmemek adına vazgeçmek için hiç bir şey yapmaması o kadar acı bir durum ki... Karan'ın o kadar yaptıklarından sonra küçücük bir ilgisiyle ona dünyasını verebilen bir kızdı. Kendisini ne kadar çok üzdüğünü farkındaydı ama yinede ona karşı kırılıp, küsemiyordu. Karan'ın onu küçümsemesine, arkadaşlarının yanında utandırmasına bile alışmıştı yeter ki onun yanında olsun düşüncesindeydi.
  Karan ise hani şu, istemem ama yanımda bulunsun diyen tip erkeklerden. Hem yanında olsun zor zamanlarında hemde istemediği zaman sormadan sorgulamadan göndersin kızı kafasındaydı. 
  Bahar'ın aşkı beni çok üzdü. Verdiği emekler, emeklerine değmeyen bir adam ve hala bir umut peşinde olmasıyla bir an elinden tutup onu o karanlıklardan çıkarma isteği yarattı. Ama kitabın sonu tamamen dağıttı benim duygularımı, ne hissedeceğimi bile bilemedim ben. Bu yüzden kitabı kesinlikle herkese tavsiye ediyorum. 
Aynı zamanda yazarın dili de çok güzeldi. Akıcı bir dili vardı, bu yüzden de kitap kendisini bir buçuk saatte okuttu. 
  Ben bu kitabın kesinlikle devamını gelmesini isterdim çünkü öyle bir ters köşe yapan bir son olmuştu ki devamının kesinlikle gelmesi gerekiyordu bu hikaye burada bitemezdi. Hatta kitabın sonuna Karan'ında düşünceleri konulabilirdi. Birde onun gözünden görürdük olayları çünkü kitap, defterine yazdığı anılarından dolayı  Bahar'ın ağzından anlatılıyordu.
  Kitabın anılarla dolu geçitlerin aralarına sıkıştırılmış çokta güzel resimler vardı. Bu resimler Karan'ın Bahar'a hediye ettiği polaroid kamerayla çekilmişti ve Bahar bu kameraya şipşak kamera diyordu, çok hoşuma gitmişti bu kısım.
  Benim kitap hakkındaki düşüncelerim bu kadardı çok beğendim umarım sizde beğenirsiniz bu kitabı ve benimle düşüncelerinizi paylaşırsınız.:)) Hepinize keyifli okumalar diliyorum, Hoşçakalın...
  
Kitaptan Alıntılar
  
  ''Sana beni kazandıracaktım. Oysa sen beni çoktan gözden çıkarmış gibiydin.''

  ''Seninle beraber, azla yetinmeyi öğrenmiştim, Seninle beraber kendime hayati önem taşıyan dersler çıkarıyordum.'' 

  ''Beni her seferinde yaralayan sen olsan da, senin göğsüne başımı gömer teselliyi yine sende bulmaya çalışırdım.''

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Frambuaz Tadında Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review