25 Haziran 2016 Cumartesi

The Danısh Girl Film Yorumu

Gönderen Unknown zaman: 12:42:00
Film adı: The Danısh Girl
Yönetmen: Tom Hooper
Tür: Dram, Biyografik
Imdm: 7,0









  Merhaba arkadaşlar. :)) Tatilin bu hiç bitmesini istemediğim günlerinde, kendimi zamanım oldukça bol bol film izlemeye verdim. Film izlemeyi çok seviyorum hatta en az kitap okumak kadar çok seviyorum. Fakat dizilerle hiç aram yoktur. Dizilerin devamını getirmek için uğraşmam gerekiyor ve ben bir şeylere bağlanmayı hiç sevmiyorum. İzleyeyim ve bitsin istiyorum hatta arkası gelen filmlerden bile pek hoşlanmıyorum. Benimde işte böyle garip bir yapım var. :)) 
  Ben yine fazla uzatmadan bu muhteşem filmin önce konusuna geçeyim, sonra da yorumunu paylaşayım...



  Einar ve Gerda evli bir çifttir. Hayatlarında her şey normal ve yolunda gider. Birbirlerine çok da aşıktırlar ve bir bebekleri olsun isterler fakat bir türlü çocukları olmaz. İkisi de ressamdır. Gerda, bazı resimlerinde Einar'a kadın kıyafetleri giydirerek çizer. Einar'ın içinde bastırılmış olan kadın olma isteği böylece giderek daha da artmaya başlar. 
  Bir gün yine Garda, Einar'a kadın kıyafeti giydirip, çizdiği bir resmini tamamladığı sıra da Einar artık geri dönülmez bir yola girmiştir. İlk başlarda Gerda'nın elbiselerini giymeye başlar, içindeki o kadını çıkartmaya çalışır, hatta o sıralar Gerda bunda bir tehlike göremez. Einar'dan, Lili isimli bir kadın çıkartırlar. Bu başlarda Gerda için güzel bir oyundur. Liliyi süsleyip onun resimlerini de çizmeye başlar. Ve Lili'nin resimlerini çizdikçe, ressamlığında daha da başarılı olmaya başlar. Tabloları daha da fazla ilgi görür. 
  Gerda, Einar'ı bir baloya götürmek ister fakat Einar oraya Lili şeklinde gitmek ister ve bu yeni kılığıyla onu Einar'ın kuzeni olarak tanıtırlar. Baloda Lili'yi bir erkekle öpüşürken görünce Gerda her şeyin farkına varır ve bir yanlışta olduklarını anlar. Evlerine döner dönmez artık bu oyuna son vermeleri gerektiğini söyler fakat Einar ne yaparsa yapsın bir daha kendisi gibi olamaz. Yine bir yolunu bulup sokaklara Lili şeklinde çıkar ve artık erkeklerden daha da fazla hoşlanmaya başlar.
Einar, bu yeni kimliğini bulmaya çalışır. Bedeni bir erkek bedeni olsa da aslında içinde bir kadın olduğunu düşünür. Gerda ise her anlarında kocasını daha da çok özlemeye başlar. Bu şekilde olaylar hiç tahmin edemeyecekleri kadar gelişmeye başlar...
Konusu benden bu kadardı şimdide kendi görüşlerime geçebilirim...

  
  Filmin gerçek bir hikaye olduğunu hatta isimlerin bile aynı olduğunu öğrenince filme bakış açım bile çok değişti ve bir kat daha filmden etkilendim. Kesinlikle izlenmesi gereken filmlerin arasında. Hatta kitabı da var fakat ben bunu izledikten sonra öğrenmiş oldum... 
  Filmde aşk başka bir boyuttaydı. Gerda, öyle güzel her koşulda Einar'ın yanında oluyordu ki... Einar'ı her şekilde kabul etmişti. Ama bazı zamanlarda ona çok ihtiyacı olduğunu söylüyordu ve bir saatliğine bile Einar'ı geri getirmesini istiyordu. Einar içinse böyle bir şey mümkün olmuyordu. İki karakter arasında sıkışıp kalmıştı, Gerda'yı çok fazla yalnız bıraktığının da farkındaydı ama hiç bir şey yapmakta elinden gelmiyordu. 
Einar, Gerda'ya artık evli olmalarının çok anlamsız olduğunu söyleyip kendi yolunu aramasını istesede Gerda ondan vazgeçmiyordu ve boşanmayı asla düşünmüyordu. Bazen Einar'ın bu durumda olmasının suçunu kendinde arıyordu. Onu kadın kılığına soktukça değiştiğini düşünüyordu. Ve her şekilde onu olduğu gibi kabul etmeyi çok güzel başarıyordu...
  Einar ise, Lili'e dönüştükten sonra eski alışkanlıklarının hiç birisini yapmıyordu çünkü Einar'ı içinde öldürmüştü. Kendi kimliğini arama çabası çok güzeldi ve çok doğaldı. Aynı zamanda oyunculuklar çok etkileyiciydi. Filmi çok fazla beğendim hatta etkisinden bile bir kaç gün sonra çıkabildim. Herkese tavsiye ederim bu güzel filmi. Yalnız tam olarak gerçekte yaşamış olan Einar ve Gerda'ı yansıtmıyordu biraz kurmaca olmuştu. Bence bu iki karakterin de hayatlarını okursanız daha da iyi olabileceğini düşünüyorum. Şimdiden iyi seyirler diliyorummm... Hoşçakalın. :))))

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Frambuaz Tadında Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review